דילוג לתוכן המרכזי
Skip to Main Footer
בקריאה מטבח כפרי מודרני
לכל המאמרים
הבא
הקודם

מטבח כפרי מודרני

16/04/2024
6 דקות קריאה

9 דברים שכדאי לדעת על סגנון העיצוב שהפך לטרנד

מטבח כפרי מודרני נשמע אולי כמו דבר והיפוכו, אבל זה רחוק מלהיות המצב. בפועל, מדובר בעיצוב נוסטלגי שמקבל טוויסט פרקטי, בשילוב בין היופי של העבר לבין הטכנולוגיה של ההווה, בין האפקט הרומנטי לבין הצורך בקדמה. זהו שילוב אופטימלי שמתאים מאוד לאורח החיים הישראלי. אין פלא, אם כן, שעיצוב מטבח כפרי מודרני, הפך לטרנד פופולרי שאפשר למצוא ביותר ויותר בתים ודירות בישראל. אז מה זה בעצם מטבח כפרי מודרני? מה מאפיין אותו? איך ליישם את הטרנד אצלכם בבית? מוזמנים לקרוא ולגלות!

מטבח כפרי מודרני דגם פורצלן 412 שיש פורצלן

1.מטבח כפרי בישראל – היסטוריה נוסטלגית

מטבח כפרי הוא אחד הסגנונות האהובים במדינה, בעיקר בבתים פרטיים, אבל גם בדירות בבנייני מגורים אפשר למצוא לא מעט מטבחים שמושפעים מסגנון העיצוב הכפרי. המוטיבים הכפריים נועדו לייצר תחושות של חמימות, של טבע ושל חיבור לסביבה עם אווירה רגועה ומזמינה, בעזרת שימוש במוטיבים כמו עץ, צבעי אדמה וחומרים טבעיים. בישראל, שבה יש למשפחתיות חשיבות רבה, ומקובל לארח את הקרובים והחברים לארוחות במטבח עצמו, אין פלא שהמטבח הכפרי הפך לאהוב מאוד.
איך משיגים את המראה של מטבח כפרי? במטבח כפרי קלאסי, יש שימוש בעיקר בצבעים כהים כגון חום, לצד צבעי פסטל, שימוש רב בחומרים טבעיים כמו עץ ואבן, אריחים קרמיים, וריבוי אלמנטים ופריטים כגון תמונות, פריטי וינטג’, ידיות גדולות ועוד.

2. מטבח מודרני – עם המבט אל העתיד

מטבח מודרני הוא סגנון שמבוסס על אלמנטים שונים מהמטבחים הכפריים. בניגוד אליהם, הוא שם דגש על חדשנות טכנולוגית, על מינימליזם, על ניקיון ויזואלי ועל מראה אחיד. מטבחים מודרניים הפכו לפופולאריים מאוד בישראל, כחלק מטרנד עיצוב בתים ברוח ההייטק, שהושפע מהעיצוב המתקדם של משרדי חברות טכנולוגיה, ומטרנדים דומים בעולם, בערים כמו לונדון וניו יורק, אליהן נחשפו הישראלים בתוכניות טלוויזיה שונות.

3. שילובים שונים – הדרך אל מטבח כפרי מודרני

אז כיצד אפשר לשלב את העקרונות של מטבח כפרי עם אלו של מטבח מודרני? ראשית, אפשר לשלב בין מוטיבים שונים של שני המטבחים. זה אולי דורש מעט יותר תכנון והשקעה, אבל התוצאה יכולה להיות ייחודית ומקורית, וכזו שתביא לביתכם את יתרונות שני הסגנונות.
לדוגמה – מטבח כפרי מאופיין בקווים רכים ומעוגלים, בזוויות שאינן חדות ובקימורים. לעומת זאת, מטבח מודרני מאופיין בקווים ישרים. בעיצוב של מטבח כפרי מודרני, משלבים בין קווים ישרים לבין קווים מעוגלים, כך שהתוצאה יוצרת תמהיל מעניין.
דוגמה נוספת – מטבח כפרי קלאסי כולל בדרך כלל פלטות עבות יחסית וחיבורים בולטים. במטבח מודרני מקובל לבחור בגרסאות עדינות יותר.
עוד דרך להשיג אפקט של מטבח כפרי מודרני, היא לשלב במראה מודרני נקי וחלק, ארונות בצבע אחר, עם עומק בדמות מסגרות ועם טקסטורה מחוספסת יותר. פשוט משלבים בין שתי האפשרויות, במקומות שונים במטבח, כך ששתיהן יבואו לידי ביטוי – ומקבלים מטבח כפרי מודרני.

4. מאבזרים בטעם טוב

מטבח כפרי מאופיין באקלקטיות רבה, עם מבחר גדול של חפצים, כלי אחסון ופריטים שממלאים אותו. מטבח מודרני הוא מינימליסטי, ומקובל לשלב בו מעט פריטים בסגנון נקי ואחיד. אז איך משלבים? בדרך כלל, ההמלצה היא לשמור על הכיוון המודרני, אבל למצוא מספר קטן של פריטים חריגים, שונים מהקו האחיד, שאתם אוהבים במיוחד, שיעניקו גיוון ויכניסו, במידה המתאימה עבורכם, תחושה כפרית. כמות הפריטים תלויה כמובן בטעם האישי שלכם, ובגודלו של המטבח (ככל שהוא גדול יותר, תוכלו להגדיל את מספר הפריטים החריגים). לדוגמה, אפשר לבחור מכשירי חשמל בעיצוב וינטג’, לשלב מעט אריחים צבעוניים, או לבחור בכמה ארונות עם פיתוחים ועיטורים.

שיש אבן קיסר פורצלן דגם 412

5. צבעוניות במטבח כפרי מודרני

אחד מהדברים החשובים ביותר ליצירת אווירה נעימה, הוא צבעוניות המטבח. בעיצוב מטבח מודרני, מקובל להתבסס על צבעים לבנים. את התוספת של אווירת המטבח הכפרי, אפשר להשיג באמצעות הכנסת פריטים נבחרים בצבעים חמים יותר – כמו קורות עץ חשופות, רצפת פרקט עץ, ידיות ומתלים עשויים פליז, חיפוי בריקים ועוד. כמו כן, אפשר לשלב נגיעות של צבעי פסטל בפריטי ריהוט נבחרים. אם אתם בוחרים בבסיס של מטבח כפרי תוך שימוש נרחב בצבעים חמים, תוכלו לעדן את התמונה ולהכניס למטבח אלמנטים מודרניים יותר בעזרת משטחי העבודה. כך למשל, משטחי מטבח בהירים של אבן קיסר יכולים להאיר את החלל ולשוות לו מראה פתוח, גדול ומואר יותר.

6. מטבח כפרי – עץ וחומרים נוספים

מטבח כפרי קלאסי הוא עתיר חומרים שונים עם רמות חספוס וטקסטורות שונות. משולבים בו לעתים קרובות סוגי עצים, וכן חומרים דוגמת אבן, זכוכית, ברזל ובטון, שיוצרים מראה מגוון ומעניקים תחושות שונות בעת המגע הפיזי איתם – ובכך הופכים את חוויית העבודה במטבח לחושית מאוד. מטבח מודרני עושה שימוש מופחת משמעותית בחומרים מסוג זה. גם אלו שמדמים מראה טבעי, חלקים ברובם, מתוך רצון לשמור על מראה מאופק ונקי ועל טקסטורה בלתי מורגשת. כדי להשיג את השילוב, מומלץ לתכנן בקפידה ותוך שמירה על איזון, תמהיל נכון בין חלקים במטבח שהם בעלי טקסטורה מחוספסת שמפעילה את החושים לבין טקסטורה חלקה שעוזרת לשמור על תחושת הניקיון.
בנוסף, אפשר לבחור כיום בחומרים מודרניים מתקדמים, שמדמים חלקית את התחושה הטבעית של החומרים המקובלים יותר במטבח הכפרי מבחינת מראה, וכך ליהנות משני העולמות. לדוגמה, ניתן לבחור משטחי עבודה – משטחים מקוורץ, מינרל ופורצלן – שמדמים אבנים טבעיות, בלי החסרונות שלהם. מדובר במשטחי עבודה מתקדמים, קלים לניקוי ולתחזוקה, שאינם סופגים ועמידים לכתמים, לשריטות, לחום ולקור. הגידים והעורקים שעל המשטחים של אבן קיסר הם בעלי מראה ותחושה שמזכירים מאוד את אלה של האבנים הטבעיות, עם יתרונות שנובעים מייצור באמצעות טכנולוגיות מתקדמות.

7. מסגרת ופנים – שילוב אידאלי

כדי ליצור מטבח הרמוני, אפשרות נוספת היא לשלב בין מסגרת כפרית לפנים מודרני. דוגמה למסגרת כזו, יכולים לספק למשל קירות ורצפה בסגנון כפרי תוך שימוש בבריקים, אריחים מאוירים קטנים, טיח מחוספס על הקירות, תעלות מיזוג דומיננטיות, תקרה משופעת מחופה קורות עץ חשופות ועוד. במרכז מסגרת זו, ניתן להציב מטבח מודרני, למשל אי, חף מקישוטיות. או דווקא להיפך – לבחור במסגרת מודרנית של קירות לבנים או בהירים, חלקים, ללא אפיון ייחודי, חלונות במראה מודרני דקיק, רצפה ניטרלית – ובמרכז להציב מטבח עתיר מאפיינים כפריים בצבע שמנת, קרם או עץ.

8. האופי טמון בדברים הקטנים

יצירת אופי למטבח טמונה במידה רבה באקססוריז שנבחר לשלב בו – מגופי תאורה דרך ידיות ועד לחפצי נוי. אם נבחר בהדגשת אביזרים נוסטלגיים במראה וינטג’, כגון: מאזניים, סלים, סירים ומחבתות מנחושת, שעון עתיק, רשתות, קש נצרים וכו’, נחזק את המראה לכיוון הכפרי. אם נבחר להמעיט בחפצים גלויים מסוג זה, נחזק את המראה המודרני. לידיות, אגב, יש חשיבות משמעותית במיוחד ביצירת הטון והתחושה במטבח. מטבחים מודרניים מאופיינים לרוב במיעוט ידיות. לעומת זאת, במטבח הכפרי השימוש בידיות בעלות אופי ומראה נוסטלגי ועתיק, נפוץ מאוד

9. מטבח בחוץ – כפרי, מודרני או משולב?

אחד מהטרנדים הבולטים בתחום המטבחים בישראל בשנים האחרונות, הוא הוספה של מטבח חוץ – בגינת הבית, או על הגג. אם בעבר רבים היו מסתפקים רק במנגל, כיום, יותר ויותר משפחות בוחרות להתקין מטבח בחוץ – שמזכיר את המטבח הביתי מבחינת עושר הפריטים שבו. מטבח בחוץ, במזג האוויר הישראלי, הוא פתרון מעולה לאירוח קל ונוח, במשך רוב חודשי השנה, ומאפשר להכין ולבשל ארוחות בקלות ובנוחות. ומה לגבי העיצוב? אפשר כמובן לשלב בין הסגנונות, אבל במקרה זה, חשוב במיוחד לשים לב לבחירת החומרים, כך שאלה יתאימו לחשיפה האפשרית לפגעי מזג האוויר – השמש, הגשם והלחות. בחירה נכונה יכולה בהחלט לייצר מטבח כפרי מודרני, גם בחוץ. בתיאבון!